Moč misli in besed

Predstavitev teme:

Predavanj na temo Moč misli in besed je v sklopu preventivnih programov več.

Misli

misliMislim, torej sem. ( R. Descartes, francoski filozof)

Nekaj dejstev, ki nas usmerjano k razmišljanju, da je bila najprej misel in da je misel izvor naših besed in vsega našega delovanja:

  • Takoj, ko se prebudimo, je v naši glavi misel.
  • Vodi našo prvo in v velik meri vse naše besede in dejanja. To se dogaja spontano, če nismo pozorni na misli. Pogosto nas preplavijo in ni več misel v nas, mi »postanemo misel«. Poistovetimo se z mislijo, tako nas misel obvlada in ne mi misel.
  • vsi veliki dosežki so nastali najprej v mislih znanstvenikov.

Besede

Kaj sporočajo besede, če jih razstavimo?

Znanje je povsod. Človek, ki raziskuje življenje, si z znanjem razloži vsako situacijo, jo razume, sprejme in pusti v preteklosti. Še tako težki in čustveno zapleteni življenjski dogodki postanejo razumljivi in premostljivi.

Besede sporočajo:

RAZUM – ETI = Razumeti, razum, um, ki vodi in balansira čustva!

SPO – ZNANJE = Spoznanje temelji na ZNANJU!

OD – PUSTITI = Odpustiti, PUSTITI v preteklosti!

LJU – BITI = Ljubezen vzpostavit trajno ravnovesje, ki vodi v sedanjost BITI.

Lahko bi še razstavljali, poskusite sami. Zanimivo je.

besedeŽelja takoj, na čudežen način spremeniti slabo v dobro, žalost v veselje, trpljenje v mir in ugodje,… je del človekove narave. Išče bližnjice, nekoga, ki bo s »čarobno palico«, besedo, dejanjem,… od zunaj spremenil njegove neželene občutke. Vse dobre stvari, ki prinašajo trajne spremembe, temeljijo na vztrajnem vsakdanjem napredovanju od minusa k plusu. Zavedati se, razumeti kaj je dobro in tako živeti, je modrost in začetek dolge in zanimive poti!

Nisi to, kar govoriš, si to, kar živiš. ( Z. Domančić)

Dejanja:

  • Neprijetne misli + neprijetni trenutki = enaka dejanja, prijetne misli+prijetni trenutki = enaka dejanja.
  • In neprijetni odzivi okolice….krog je sklenjen…

Kaj se učimo?

  • Misliti s svojo glavo. Vsi smo prepričani, da mislimo s svojo glavo, dokler z rednim in vztrajnim samoopazovanjem ne prepoznamo načina razmišljanja, ki smo ga povzeli po svojih bližnjih, prijateljih ali drugih ljudeh.
  • Kako uporabimo misli v naše dobro. Postanemo njihov gospodar in tako postanemo gospodar besed in dejanj. Na ta način izboljšamo odnos do sebe, bližnjih, v delovnem okolju in drugih.
  • Naučimo se na svojo situacijo pogledati »supervizijsko«. Kaj to pomeni? Pomeni, da iz distance, kot da se dogodek dogaja nekomu drugemu, gledamo  na situacijo. S tem izločimo močne čustvene vplive in lahko prepoznamo, kakšna je bila lastna vloga in kakšna je bila vloga drugih vpletenih.
  • Kako pridemo do te veščine? Potrebno je spoznati globlje plasti osebnosti- spoznati sebe. Pod močnim čustvenim dogajanjem v krizi to ni mogoče, zato najprej potrebujemo pomoč, da obvladamo krizo, potem se lahko učimo spretnosti »supervizorskega« pogleda na situacijo.

Kaj potrebujemo:

  • iskreno in močno željo narediti nekaj pozitivneg za sebe in druge,
  • spoštovanje do sebe in drugih,
  • empatijo, sposobnost razumeti in vživeti se v vlogo drugega,
  • ljubezen do sebe in drugih……..

Karkoli se nam v življenju zgodi, kakršnokoli situacijo doživimo ali soustvarimo, jo moramo odgovorno rešiti. V vsaki situaciji moramo obvladati svoje misli, besede in dejanja. Ljudje, ki jih življenje močno »šola«, imajo to prednost, da več razumejo, če so se iz izkušenj naučili potrebnih lekcij. Ničemur se ne čudijo, ničesar ne sodijo in lahko pomagajo.

Vse, kar se nam v življenju zgodi, so učne lekcije, izpiti na  Življenjski »fakulteti«.

Avtodestrukcija ( nagnjenost po samouničevalnem mišljenju) je v človekovi naravi, zato potrebuje spoznanje in zavedanje, da se usmeri v ustvarjanje.

Če spremenite svoje misli,
spremenite svet.
(N. V. Peal)

Delavnice:

 V delavnicah obravnavamo konkretne primere in si zastavimo vprašanja:

  • Kakšne so najpogostejše misli slušateljev, ki usmerjano njihova življenja?
  • Kako misli usmerjajo njihove besede in dejanja?
  • Ali in kakšne spremembe potrebujejo?
  • In druga vprašanja….

Ne učimo se za šolo
temveč za življenje.
( L. A. Seneka)

Viri, karikature:

….nazaj…